Budapesti Tavaszi Fesztivál — #ittahelyem
Staatskapelle Weimar 
Fotó: Felix Broede
Staatskapelle Weimar
Müpa — Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
2020. április 16., 19.30

#elmarad

esemény

Jegyárak

3500 Ft | 5500 Ft | 6900 Ft | 8900 Ft | 11900 Ft

Mercadante: Emma d’Antiochia – nyitány
Rossini: Aurelianus Palmürában – nyitány
Rossini: Szemiramisz – nyitány
Verdi: Jeruzsálem – nyitány
Verdi: Nabucco – nyitány
Liszt: Sardanapalo

Sardanapalo, Asszíria királya: Airam Hernández
Mirra, ión rabszolgalány: Joyce El-Khoury
Beleso, pap: Alekszandr Pusnyak
Közreműködik: a Nemzeti Énekkar Női Kara (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Giampaolo Bisanti

Egy zeneszerző halála után 130 évvel már ritkán kerülnek elő olyan alkotások, melyek lényegesen módosítják az életmű értékelését. Liszt Ferenc ebből a szempontból is kivételes komponista volt: Byron tragédiája nyomán írt operájának fennmaradt első felvonását 2018 nyarán mutatták be Weimarban.
A kompozíció kéziratát a weimari Goethe- és Schiller-archívumban őrizték, a Cambridge-i Egyetemen tanító zenetörténész, David Trippett szerint a Sardanapalo zenéje lélegzetelállító. Egyaránt tükrözi Bellini, Meyerbeer és Wagner hatását, az olaszos líraiság Liszt félreismerhetetlenül eredeti harmóniavilágával párosul. Trippett a kézirat alapján rekonstruálta a darabot, illetve elvégezte a hangszerelési munkát is, a mű ebben a változatban kerül a budapesti közönség elé.
A koncert első felében a Sardanapalo előtti évtizedek operaterméséből kapunk ízelítőt: olasz szerzők népszerű vagy egészen ritkán felhangzó nyitányait szólaltatja meg a zenekar.

Az előadás a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében a Müpa szervezésében valósul meg.

Müpa
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Staatskapelle Weimar

Staatskapelle Weimar 
Fotó: Felix Broede

Mercadante: Emma d’Antiochia – nyitány
Rossini: Aurelianus Palmürában – nyitány
Rossini: Szemiramisz – nyitány
Verdi: Jeruzsálem – nyitány
Verdi: Nabucco – nyitány
Liszt: Sardanapalo

Sardanapalo, Asszíria királya: Airam Hernández
Mirra, ión rabszolgalány: Joyce El-Khoury
Beleso, pap: Alekszandr Pusnyak
Közreműködik: a Nemzeti Énekkar Női Kara (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Giampaolo Bisanti

Egy zeneszerző halála után 130 évvel már ritkán kerülnek elő olyan alkotások, melyek lényegesen módosítják az életmű értékelését. Liszt Ferenc ebből a szempontból is kivételes komponista volt: Byron tragédiája nyomán írt operájának fennmaradt első felvonását 2018 nyarán mutatták be Weimarban.
A kompozíció kéziratát a weimari Goethe- és Schiller-archívumban őrizték, a Cambridge-i Egyetemen tanító zenetörténész, David Trippett szerint a Sardanapalo zenéje lélegzetelállító. Egyaránt tükrözi Bellini, Meyerbeer és Wagner hatását, az olaszos líraiság Liszt félreismerhetetlenül eredeti harmóniavilágával párosul. Trippett a kézirat alapján rekonstruálta a darabot, illetve elvégezte a hangszerelési munkát is, a mű ebben a változatban kerül a budapesti közönség elé.
A koncert első felében a Sardanapalo előtti évtizedek operaterméséből kapunk ízelítőt: olasz szerzők népszerű vagy egészen ritkán felhangzó nyitányait szólaltatja meg a zenekar.

Az előadás a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében a Müpa szervezésében valósul meg.

Müpa — Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
2020. április 16., 19.30

#elmarad

esemény

Jegyárak

3500 Ft | 5500 Ft | 6900 Ft | 8900 Ft | 11900 Ft

Müpa
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Ajánló

Müpa
2020. április 18., 18.00

A fiatal férfi egy régi dobozban különös dolgokra bukkan. Korábban keveset tudott nagyapja 1. világháborúban átélt élményeiről, s most nemcsak a múltról, hanem saját identitásáról és az emberiség folyamatos harcairól is új kép kezd kialakulni benne....

#elmarad

Megnézem

Müpa
2020. április 17., 18.00

A fiatal férfi egy régi dobozban különös dolgokra bukkan. Korábban keveset tudott nagyapja 1. világháborúban átélt élményeiről, s most nemcsak a múltról, hanem saját identitásáról és az emberiség folyamatos harcairól is új kép kezd kialakulni benne....

#elmarad

Megnézem

Müpa
2020. április 19., 19.30

Az amerikai tenort az International Opera Awards és a Bachtrack egyaránt az év énekesének választotta 2017-ben; a The Guardian Lawrence Brownlee-t a világ vezető bel canto énekesének nevezte. A nemzetközi kritika és a közönség egyöntetű vélekedése...

#elmarad

Megnézem